söndag 2 januari 2011

Tänkvärt - att möta andra människor

Någon har satt ord på det som är något av en ledstjärna för mig. (Därmed inte sagt att jag alltid följer den stjärnan, men jag försöker). Önskar att även andra vill ta detta till sig...


"Att gå med en människa till de fulaste platserna inom henne utan att fördöma eller
moralisera är ibland det största själsliga stöd man kan ge."


Jag hittade citatet i Karin Danielssons examensarbete från Musikhögskolan i Ingesund/Karlstads universitet, "Jag kan inte sjunga" - en fallstudie om mentala hinder kring sång. Enligt denna uppsats kommer citatet från s.85 i följande litteratur:

Dahlin Bo & Ingelman Rutger & Dahlin Christina; Besjälat lärande-Skisser till en fördjupad pedagogik, Studentlitteratur (2002)
 
Själva uppsatsen är för övrigt mycket intressant och rekommenderas såväl den som är intresserad av sång som av metoder för att lossa mental låsningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar